donderdag 15 maart 2012

Paardjes in het gareel

Goh, ik ben er nog altijd niet goed van, van die busramp. Ik kan hele dagen aan niks anders denken.  Al die kinderen en hun begeleiders, hun familie en vrienden, hun school, hun leefwereld.  Zoveel leed, zoveel onzekerheid, zoveel angst, zoveel verdriet.

Dan pak ik mijn kinderen eens extra goed vast en vertroetel ik ze wat meer.  Want wat is een mensenleven toch fragiel...  En allemaal hebben we elkaar hard nodig.
De kindjes hadden mij ook hard nodig vandaag.  Ze zijn een beetje verkouden, de dochter lag vannacht zelfs wakker met oorpijn zodat ik ze vanmorgen heb laten uitslapen. Zo hebben we heel deze warme lentedag met ons drietjes kunnen genieten.
Eerst zijn we nieuwe schoentjes gaan kopen.  Niets wereldschokkends om te delen, denkt u, maar ik vind die voor mijn zoontje echt prachtig, dus maak ik even een uitzondering:


En nu wil de dochter natuurlijk haar nieuwe aanwinst ook showen:


De poes en de sandaaltjes waren nog van vorig jaar:


In de namiddag was het dan eindelijk warm genoeg voor mijn kouwelijke kinders om buiten te komen.  Gisteren vond de dochter het namelijk nog te koud. 
 
Enkele weken geleden vond ik in de kringwinkel een springtouw.  De dochter was reuze fier maar springen ("zoals de grote meisjes op school") lukt natuurlijk nog niet.  Wél paardje spelen!


Zie ze allebei genieten!  De dochter roept heel de tijd: "juu, juu, juu!"


Merk op hoe sterk de boer is en hoe goed hij zijn paard in toom kan houden.


 De boer wenste zich niet voor de kar te laten spannen. 
Of hoe ging dat spreekwoord ook al weer?


Dan doken ze maar allebei de zandbak in.



We hebben ook nog knutselwerkjes voor maandag (vaderdag) gemaakt maar aangezien de papa meeleest, zal ik uw geduld nog even op de proef moeten stellen.




2 opmerkingen:

  1. Heerlijke foto's, ze hebben duidelijk genoten van deze zonnige dag! En wat een mooie schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knappe schoentjes, ik hoop dat die van vorige zomer hier nog passen. En hier is kleine broer ook sterker dan grote zus, best wel grappig om te zien maar bij haar wekt dat nogal frustratie op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen