vrijdag 6 april 2012

Weekmenu

Het is enige tijd geleden maar de afgelopen week hebben we zo ontzettend lekker gegeten dat ik ons weekmenu graag met u wil delen.  Het waren stuk voor stuk primeurs voor mezelf dus heb ik uren in de keuken doorgebracht en dat wierp wel z'n vruchten af.  Mijn man zei dat we precies elke dag op restaurant zaten.

  • vrijdag: gevulde pannenkoekjes - eigen recept.
    Het lievelingsgerecht van mijn man omdat het zooooo lekker is!  Ik zal onderaan dit bericht de werkwijze gedetailleerd beschrijven.

 




  • dinsdag: kalfspakje met groenten en gekookte aardappeltjes (maar helaas vergeten foto te nemen).  Ook de kindjes waren er zot van.  Het kwam dan ook uit Goedgekeurd door kinderen p. 42
  • woensdag: Vlindertjes met quorn in een pesto-saus
    We aten er ook nog lekkere verse Belgische tomaatjes bij.


  • donderdag namen mijn man en ik een dagje "kindjes-vrij" en aten we heerlijk vegetarisch bij Lukemieke in Leuven

Foto-recept van de gevulde pannenkoekjes.

De linkse pot bevat prei, wortel en gekookte petatjes, allemaal in kleine stukjes. (onze kindjes houden namelijk niet zo van prei)
De rechtse pot bevat een bechamelsaus met een blokje visbouillon en verse bladpeterselie.
Als die schep-klaar zijn, bak je de pannenkoeken.



Je belegt de pannenkoek met gerookte zalm


Vervolgens schep je er de groentjes over


Om tot slot er voorzichtig de heerlijke saus bij te doen


Toerollen


15 minuutjes in de oven op 100°C. 
Niet langer want dan drogen de pannenkoeken uit


Het vult wel goed; 3 pannenkoeken waren genoeg voor ons gevieren



Bijnemen is toegestaan!

2 opmerkingen:

  1. Hmmmm... ik krijg terug honger van al dat lekkers!
    Die pannenkoeken wil ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er allemaal super uit. Wij zitten in wat vastgeroeste roetines. maandag pizza (zelfgemaakt) dinsdag vlees aardappelen en groenten. Woensdag frietjesdag, donderdag pasta dag. Vrijdag visdag, zaterdag gevogeltedag en zondag wafels of pannenkoekendag. het geeft ons alvast een richtlijn om te weten wat we klaarmaken die dag.

    BeantwoordenVerwijderen