donderdag 27 februari 2014

Koetje boe voor Carnaval

Wielfreak wou graag een koe zijn met carnaval.  Toevallig had ik nog een koeienkleedje liggen.  Ik stelde voor om er enkel een bovenstuk van te maken en van het onderste deel een koeienmuts te maken.  Maar nee, hij wilde het zo dragen.  Ach ja, met een zwarte broek eronder misstaat het niet.
Toch moest er een koeienmuts bij.  Ik gebruikte een wit overschotje van het vossenkleedje.  Daar naaide ik zwarte vlekken op, maakte er oren aan en klaar!  



Als voorbeeld van een muts gebruikte ik er eentje van grote zus die hem perfect paste.  Daar tekende ik dan een patroon van.


Omdat het onderaan langs achteren nog wat te los hing, heb ik er nog een stukje rek ingezet zodat ze nu wel goed aanpast:


Dat gaat plezant worden vrijdag op school!  Hij zingt nu al hele dagen "koetje boe" :-)

4 opmerkingen: