donderdag 10 april 2014

Koken met kinderen: zelfgemaakte kroketten

Onlangs werd ik de eigenaar van een echte Millecroquettes 
en die moest ik natuurlijk eens uittesten.  
De kindjes wilden graag meedoen.  
Pret verzekerd!  En gesmos natuurlijk ook ;-) 

Zie ze eens glunderen:


Maar het begon natuurlijk met het "stampen" van de petatjes tot puree.
 






 


 

Het gesmos viel al bij al nog mee: de tafel lag bezaaid met paneermeel en bloem 
maar op de grond was het nog redelijk proper.
De kroketjes hadden grappige vormen (van erin te knijpen)
maar het belangrijkste: ze waren heerlijk!  
Ik zwierde er een zelfgemaakte vol-au-vent bij 
en met wat veldsla hadden we een heerlijke maaltijd: precies feest!

Misschien toch nog vertellen dat de kindjes per sé ook wilden petatjes schillen
maar dat het bij allebei niet zo goed is afgelopen.
De traantjes waren vlug gedroogd,
enige getuige is nog hun plakkertje:


Toen de dochter net geen 2 jaar was,
maakten we ook al eens kroketjes
(met het machien van mijn moeder).
Dat was even grote dolle pret:




Ze wist er niks meer van.  
Straf, hè; voor mij was het precies gisteren...
Van kleins af aan helpen ze hier graag in de keuken.

En bij jullie, koken jullie vaak samen met de kindjes?

6 opmerkingen:

  1. Ja! Mijn zoon maakt altijd de puree. En cake bakken kan hij alleen als ik de ingredienten afweeg en klaarzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms...pas nog pizza gebakken. (kan je op mijn blog lezen...)
    Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er lekker uit zeg. Gezellig dat je zo samen met je kinderen kookt! Ik bakte vroeger wel eens cake met ze.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof zeg, je brengt mij op ideeën! Ik heb nog niet echt samen met de kindjes gekookt, ging ervan uit dat ze nog te klein waren (2 en 3,5). Maar nu zie ik het wel zitten om dit eens te proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, daar waren die plakkertjes van :-) Mijn moeder deed dat vroeger ook met zo'n machien. Hier wordt het kinderkoken beperkt tot pizza, pistolets en cakejes maken. Verder komen ze vooral rauwe groentjes pikken als ik eten aan het maken ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen