maandag 14 december 2015

Een kleedje voor de jongste

Ik naaide nog eens een kleedje voor onze bijna 3-jarige.
Ze draagt veel afdankertjes van haar grote zus om naar school te gaan.
Vorig jaar kwam ik dit vrolijk dierenstofje tegen in ribfluweel,
ideaal voor een snel-klaar-winterkleedje voor Mini-me!
En als er dan eens een spatje verf of een vlek op zit,
valt dat niet zo op.


Gisteren mocht ze het voor het eerst aandoen,
voor een babyborrel in de familie.
Fier dat ze was,
tegen iedereen zei ze:
"mama maakt"
en dan hield ze haar kleedje zo omhoog:




Ze wordt groot.
Het baby is er nu echt helemaal af. 
Mijn kleine grote vrolijke deugniet

Patroontje: zelf getekend, gewoon een bovenstukje
met een rokgedeelte in plooitjes eraan vast genaaid
Stof: gekocht in Kapellen in september 2014


8 opmerkingen:

  1. Wat een schatje!
    Zowel het jurkje als het meisje :-)
    Ze kan nogal poseren hé en idd ze worden veel te snel groot en bij een derde gaat dat precies nog eens eens zo rap hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel :-)
      En ja, de tijd vliegt. Bij een tweede ging het al dubbel zo snel, bij een derde inderdaad nog een gradatie sneller!

      Verwijderen
  2. Het is dan ook een mooi jurkje. Ze is terecht fier !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een heel vrolijk en mooi jurkje. Net als de dochter die in het jurkje zit. En amaaii!!!! die al al groot geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Katrien! En ja, de tijd vliegt. Ik verschiet er ook altijd van hoe snel jouw dochtertje groeit :-)

      Verwijderen