vrijdag 5 februari 2016

Onze carnavalsoutfit

Vandaag vierden onze kindjes carnaval op school.
Zo vertrokken ze vanmorgen:


We hadden een soldaat, een bruid en een schuddebolle Kaatje in de aanbieding.

In tegenstelling tot vorig jaar en het jaar voordien, had ik nu maar 1 outfit zelfgemaakt.
Dat kwam door onze zieken.  
Ik was namelijk van plan een zeemeerminstaart te maken voor Mie Fantasie.
Maar op de dag dat ik naar Kapellen wou vertrekken voor stof, vielen de kindjes ziek.
Dus gingen we over naar plan B en liet ik haar nog tussen 3 outfits kiezen:
Urbanus (ja, ze leest die strips tegenwoordig), Rozemieke of een bruid, 
allemaal met kleding die we hadden liggen.
De tulle gaf de doorslag - wat had ik ook anders kunnen denken - 
ze moest en zou een bruid worden!

Wielfreak wist al langer dat hij soldaat wou worden.
Voor nog geen 10 euro had ik bij Bart Smit dit soldatenpak gezien.
Voor die prijs kon ik het zelf niet maken.

Dus dit jaar was enkel het Kaatjes-kleed zelfgemaakt.
Maar ze hebben er niet minder van genoten.
Ze straalden alle drie en hadden veel plezier.
Het was een super tof carnavalsfeest!

En misschien kan ik volgend jaar wat eerder beginnen aan een zeemeerminstaart.
Ik heb alvast heel wat voorbeeldjes gepind.

Als wat waren jullie kindjes verkleed?
Maak er nog toffe carnavalsdagen van!

2 opmerkingen:

  1. Nele ging als ... Elsa. Héél origineel ;-)
    Sander ging als Minion, ook héél origineel.
    En beide niet zelf gemaakt.

    Maar Sander vertrok vanavond wel op kamp met zelfgemaakte Viking-muts ;-). Die heb ik dan maar ineens 2 keer gemaakt zodat zijn klasgenootje en hij (de 2 jongste bengels van het kamp) allebei eentje hadden natuurlijk :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal. Hier ook ons best gedaan met carnaval. dat ga ik één van de dagen eens bloggen. Ik vind Kaatje te gek!!!! heb je echt mooi gedaan. En om antwoord te geven op de kast in onze woonkamer: Dat is zo'n ordinaire kast zoals er zoveel mensen (oma's) hebben staan in huis. Heet is de kast van de oma van mijn man. We kregen ze na haar overlijden. Mijn man heeft ze grijs gespoten. En hop, je hebt ineens een stijlvolle kast. Niet moeilijk en ineens een andere interieur. :-)

    BeantwoordenVerwijderen