maandag 18 juni 2012

Sunshine Award

Van CreativEls van Koekje Haakje Maak Je kreeg ik de Sunshine Award.  Dank je wel, CreativEls! 
Ze is een hele lieve blogster.  Ik leerde haar blog kennen door het Kikker-leest-project en sindsdien ben ik grote fan van haar blog.  Ze verwende me met
een prachtige boekenleggerZe schrijft over bakken, naaien, handwerk, flocken, ...  Elk berichtje van haar lees ik met veel interesse en plezier!  Echt de moeite waard om eens te gaan kijken...  en te blijven plakken :-)



Hier gaan we dan met het beantwoorden van de vraagjes.

1. Wat is je favoriete dier?

Ik heb eigenlijk geen favoriet dier.  Ik heb niets met honden of katten, konijnen of onze kippen. 
Misschien wel met lieveheersbeestjes.  Omdat ik altijd spontaan ga glimlachen als ik er eentje zie.  Of misschien vind ik de vogeltjes in onze tuin wel het tofste.  Hoe ze rondvliegen, voor rustgevende achtergrondmuziek zorgen of rondwippen in de boompjes.  Ja, ik kan die beestjes best appreciëren.  Behalve wanneer de kersen rijp zijn, dan zou ik ze allemaal levend kunnen villen.  Bij wijze van spreken natuurlijk, hè ;-)

2.Wat is je favoriete getal?

Een favoriet getal...  Onze huisnummer  is 7.  Vroeger was het 6 maar enkele jaren geleden kwam er een nummerwijziging en sindsdien is het 7.  Wij konden daar best mee leven: zeven is veel mooier dan zes.  Dat vinden wij althans.

3. Wat is je favoriete non-alcoholische drank?




Iedereen die me kent weet dit: ik drink altijd en overal plat water.  Omdat fanta en consoorten me veel te zoet zijn en ik bruisdranken, sappen, melk-drankjes en dergelijke niet verdraag wegens mijn lactose-intolerantie.  Koffie en thee lust ik niet.  Dus ja, veel blijft er dan niet over.  Maar om dat nu saai te noemen, da's wat anders.  Ik ken ondertussen heel veel soorten water.  Kraantjeswater en Evian zijn best lekker.  Spa lust ik niet graag; dat smaakt me veel te - euhm, droog eigenlijk.



4.Facebook of twitter?


Facebook!  Kijk maar eens





5.Wat is je passie?


Mijn familie en vrienden.  Ik word echt gelukkig van een goeie babbel, een gezellig familiefeest, als mijn kindjes weer 'ns zot staan, van een kusje van mijn zoon, een spelletje met mijn dochter, van gewoon nog maar te kijken naar manlief.  Ik word echt gek zonder sociaal contact.

Daarnaast wil ik ook graag mooie dingen maken: kleedjes, hemdjes, foto's, taarten, ...


6. Krijgen of geven?


Allebei!  Zowel materiële dingen als emotionele dingen zoals liefde, vriendschap, een luisterend oor, genegenheid, ...



7.Wat is je favoriete patroon?

Patroon!?  Euhm.  Ik ben nog altijd op zoek naar een goed hemdjes-patroon want van dat uit de laatste Ottobre vond ik de kraag niet goed.  Verder heb ik nog maar 1 ander patroon gebruikt (weliswaar twee keer) en dat is het kleedje van mme zsazsa.  Binnenkort ga ik me aan een rok voor mezelf wagen uit haar boek.


8. Wat is je favoriete dag van de week?

Zaterdag én zondag!  Zondag nog ietsje meer omdat zaterdag meer gespendeerd wordt aan klusjes en profiteren van het weekendtarief om wasmachines te laten draaien.  Zondag is meer een rustdag waarop we familie bezoeken.  En uiteraard omdat manlief en dochterlief dan ook thuis zijn.


9. Wat is je favoriete bloem?

Ik ben zot van bloemen.  Kiezen is dus voor mij onmogelijk.

Lelies, madeliefjes, rozen, tulpen, zonnebloemen, ...

Ik ga toch een poging doen. 
Qua geur heb ik 2 heerlijke bloemen als favoriet: hyacinten en meiklokjes.
Qua schoonheid vind ik de klaproos de mooiste.  Zie ne keer hoe schoon:



Die bloemblaadjes zijn zo dun en fragiel en toch staan ze daar zo elegant.  Enkel van te genieten in 't wild want eens je ze plukt, vallen de bladeren er af.


Dat beetje kleur fleurt toch direct heel de serre op, niet?




10.Wat is je favoriete land?
Oost west, thuis best: België.  Absoluut!  Omdat daar iedereen woont die ik niet wil missen.


Van mij krijgen volgende Blogs de Sunshine Award : 

- en moest ik niet door haar zelf genomineerd zijn, ik zou haar uiteraard ook nomineren: http://koekjehaakjemaakje.blogspot.be/

Allemaal prachtige blogs om eens een bezoekje te brengen!
(ik zal ze morgen op de hoogte brengen; wie weet ontdekken ze het hier wel zelf :-))

De regels voor deze award zijn:
-Bedank degene(n) waarvan je de award hebt ontvangen
-Geef antwoord op de 10 vragen
- Nomineer 10 nieuwe blogs en laat ze weten dat ze de award hebben gekregen.



Dat was het dan!
Mijn excuses voor de varierende lettertypes. Ik krijg het niet gerepareerd.  Waarschijnlijk komt het door de tekst te kopiëren, de antwoorden te wissen en daar mijn antwoord in te vullen.

5 opmerkingen:

  1. Amai, bedankt voor de complimentjes, ik bloos er een beetje van. Graag gedaan!
    Leuk om jou via de antwoorden ook wat beter te leren kennen. Ook de bloglijst doet mij weer tot nieuwe ontdekkingen komen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo lief seg :-), bedankt!
    Ben al volop bezig met de antwoorden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste foto is super mooi! Ene proficiat met je award!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de award en ik wens je proficiat met de jouwe!
    Ik zal er eens werk van maken om deze 10 vragen zo goed mogelijk te beantwoorden :)

    BeantwoordenVerwijderen