zaterdag 29 maart 2014

Twee retro-kleedjes

Ik hou van retro-stofjes!  Dit is mijn laatste nieuwe verovering
en ik kon het niet laten om er direct de schaar in te zetten
voor een zomerjurkje voor mijn twee dochters.  





Net echt uit de jaren '70:



Ik hou ervan om nieuwe naaitechnieken uit te proberen bij elk nieuw kledingstuk dat ik maak.  
Hier mijn allereerste kraag aan een kleedje:

 

Ook deed ik hard mijn best om het patroon te laten doorlopen 
waar de twee achterpanden aan elkaar genaaid zijn:



Beide kleedjes zijn voorzien van deze retro knopen:



Patroontjes: zelf getekend.
Voor de kraag maakte ik gebruik van Ottobre 6/2012, Tähkäpää jurk
Stofje: kringwinkel
Knopen en biais: de markt

Gelieve de foto's van mijn kindjes niet te pinnen,
daarom heb ik onderstaande foto's voorzien:



En het zonnetje was al direct van de partij om het te kunnen dragen!

2 opmerkingen: