maandag 9 juni 2014

Wat groeit er in mijnen hof?

Klaprozen!
Machtig mooi!
De hommels weten ze ook te vinden:
het was daar één en al gezoem vanmorgen.


Maar er groeien ook erwten.
zijn nu boven hun hoofd gegroeid.


En zo fier dat ze zijn dat ze zelf mee mogen plukken.
Elke geplukte peul willen ze laten zien.





Naast klaprozen en erwten groeit er ook nog broccoli, bloemkool, petatjes en aardbeien.


 
en oh ja, een zielige sla.
Ook nog stokbonen in wording.  
Mijn wigwam heeft 3 poten.  
Voorlopig is het stokboon - slakken: 2-1


In de serre hebben we nog enkele tomatenplanten.
Maar het schoonst zijn toch die klaprozen:




5 opmerkingen:

  1. Wat een rijkdom hé zo'n tuin! Puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat mooi, geweldig! De klaproos is een van m'n meest favoriete bloemen, maar het is me nog niet gelukt om ze in m'n tuin te krijgen. Kleigrond hier in Zeeland, houden ze volgens mij niet zo van he ;) maar ik blijf proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klaprozen zijn echt mijn lievelingsbloemen, moest onze tuin wat groter zijn, ik zaaide een heel veld vol. En die erwtjes, die dopten we vroeger met het hele gezin, nostalgie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga je ook confituur maken met die klaprozen? Ik heb daar eens ooiteen recept van gezien, maar hier zijn geen onbespoten of onbeplaste te vinden vrees ik.
    mooie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen