donderdag 24 november 2016

DIY: Knutselen voor Sinterklaas

Hij komt, hij komt...
Nog even en dan komt de Sint op bezoek.
En die krijgt natuurlijk graag tekeningen en knutselwerkjes.
Dus gingen we aan de slag,
met dit als resultaat:
een Sinterklaas met een baard in 3D


Heel toevallig kwam ik op het idee.
Enkele dagen voordien wilde ik onze papiertape gebruiken,
maar hij plakte niet meer; hij rolde helemaal op.
De knutselaar in mij zag er direct mogelijkheden in:
de perfecte krulletjes voor een baard!  
(of voor een schaap, maar dat is niet het juiste seizoen ;-))
Ik weet niet of het ook met nog goede papiertape werkt.
Je kan alleszins ook de achterkant van washi-tape gebruiken
want die krult ook goed.
Of voor een zachte versie kan je er watten op lijmen.


We hadden nog enkele restjes gekleurd papier
waarmee we een rechthoekige Sint ontwierpen.
Mini-mie knipt en plakt graag.
Enkel voor het kruis moest ik eventjes helpen,
want dat zag ze anders niet goedkomen.

En dan de baard:


Wil je ook graag eentje maken?

Nodig:
gekleurd papier
schaar
lijm
papiertape
plakband
potloodjes


Je mag altijd laten weten of het ook met nog plakkende papiertape werkt :-)
Fotootjes van jullie geknutselde Sinterklaas met 3D-baard mag je op mijn Facebook-pagina posten.

Nog veel Sint-knutsel-plezier!









2 opmerkingen: